2012. január 22., vasárnap

Papagájsarok-Kérem ne nyúljon be! Az állat harap!

Tudjátok, milyen az, amikor egy állatnak több riszpektje van, mint egy embernek? Én igen. Egy évig dolgoztam egy hotelben egy papagáj mellett. Amellett, hogy az egyik legjobb kolléga volt, a tököm tele volt az egésznapos rikácsolással, szarással, zabálással és azzal, hogy a második nap rájöttem, hogy innéttől én hobbi ornitológussá avanzsáltam, mert a vendégek mindent tudni akartak erről a sasméretű dögről. Felkészülni! Valós dialógusok jönnek:

-Milyen fajta?
-Ara.
-Hullámos?
-Nem, Ara!
-Az is egy faj?
(Nem, ez azt jelenti, hogy ez a papagáj menyasszony)

-Hány éves?
-7
-Ilyen öreg? Meddig élnek?
-100 évig.
-Ilyen fiatal?

-Miért nem engedik ki néha röpülni?
-Mert nem tudnánk elkapni.
-Dehát visszajönne, nem? Tudja, hogy itt kap enni.
(Próbáljuk ki. Elmegyek a csillagba és találomra kieresztek egy rabot. Meglátjuk, mi lesz.)

(A papagáj épp egy barackmagot evett, előtte anyja és lánya [látszatra nem egyetemi tanárok, de ki tudja])
-Nézd, hogy eszi a barackmagot. Milyen erősek lehetnek a fogai!
(A milyei?)
(Megfordul)-Ugye?
(Persze, látná, hogy habzik, amikor mossuk.)
-Ez egy madár. Ennek csőre van.
-Jó, jó, de hátul biztos vannak. Különben hogy rágná el a barackmagot?
(Hátul. Hol hátul? Ha jobban összeszedem magam, keresztüllátok ezen a dögön, de fogat még nem észleltem.)
-Hát, nem vagyok benne biztos, de majd utánanézek a neten.
-Köszönjük. Holnap még itt leszünk.
(De én nem!)

-De jó neki. Csak egész nap ül, eszik és alszik. Cserélnék vele.
(Hozom a kulcsot)

-...ez csak egy madár. Ennek nincs agya. (Ellentétben önnel...)

-Nem harap?
-De! (Azért elkezdi bedugni az ujját)
-Látja? Nem harap! (Azt láttam, hogy harapni készül!)
-Kérem ne nyúljon be! Az állat harap!
-Deho.... (akkorát csípett az ujjába, hogy elkezdett ömleni a vér)
-Uram, szóltam.
-De miért nem szólt rám keményebben?
(Ja, hogy akkor ez most az én hibám?)

-Milyen vicces lenne, ha maga lenne a ketrecben, a papagáj meg a pultban.
(Milyen vicces lenne, ha ön most eltűnne és soha nem kerülne elő!)

Namost a vendégek jó része azt képzeli, hogy amikor a papagáj visszacsipog neki, akkor Ő kapcsolatot tudott teremteni egy alsóbbrendű élőlénnyel. Szerintem a papagáj ugyanezt gondolja. Egyébként eszméletlenül szellemesen véletlenül sikerült Pityunak elnevezni. Nem tudom, kinek jött az ötlet, de rettentő szellemes. Jöjjön néhány kiütköző nyelvi probléma a magyar szavak és nevek külföldiek általi kiejtéséből:

Német:
-Hálló májn frojnd! Hálló! Dúbiszt Pupu, géh? Sőne pápágej! Hálló!
(Azt észrevettétek, hogy a németek folyton telefonálnak és reggel is estét köszönnek?) Jópofa nép :)

-Mojmoj Tutu! Moj moj! Dú biszt májn frojnd, géh? Mojmoj!
-Közvéleménykutatást csináltam a kollégák körében, mi az a mojmoj. Íme a válaszok:
-Hülye vagy? Ez nem német. Ez finn. Azt jelenti szia szia! (Na, akkó rokon. Nem is tudom, fingjak, vagy ugorjak örömömben.)
-Mojmoj? Lehet, hogy lusta kimondani, hogy morgen. És raccsol. És ezért azt mondja moj. De hogy ne hangozzék hülyén, duplázza. (Igazad van, így nem hangzik hülyén)

Végül megkérdeztem a vendéget (aki bajor volt). Azt mondta ez semmi. Szójáték. Gyerekkorában hallotta. Nesze neked Vejnemöjnen.

Angol:
Háj máj dír frend, Picsu! (Ez a madár mindenkinek a haverja)

Volt egy francia nő. Neki meggyőződése volt, hogy a papagáj beszél hozzá. (Nekünk meg meggyőződésünk volt, hogy ő beszél a papagájhoz, de az kurvára leszarja). Az ilyet kéne ketrecbe zárni. Amikor először "szólt" a madárnak, hívni akartam az orvost. A nő teljes haspréssel elkezdett olyan hangot hallatni, mint Fütyi haverom (a diákjainak Tanár Úr!), amikor megitta a friss vegyest és azt átforgatva emésztőrendszerén, visszanyomta a szabadba. Róla később. A nő franciául köszöntötte a madarat, a folyosó túloldaláról. Már buktam le röhögni, amikor meghallottam a telitüdős hangorkánt: ,,Szálű! Szálü Pupúúúú! Szálűűűűű!!" Amire ideért, már hangszínt váltott és elkezdte papagájul nyomni. Be akartam kapcsolni a google translate-et, hogy kiderüljön, miről diskurálnak, de egyoldalú kommunikáció volt. Ennyi erővel egy széknek is ugyanilyen sikerrel károghatott volna.

Amúgy szokott dumálni az a "föstött veréb", ahogy az egyik tanult kolléga hívja. Nem sokat. Papagáj, Kati, szia, hello, pápá. Ez a teljes repertoár. Ezt variálja néha. Többet nem szabad várni tőle. Korlátozottak az agyi képességei. De nem annyira, mint egy két vendégé. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése